ZASADY REKRUTACJI UCZNIÓW
DO POWIATOWEGO ZESPOŁU SZKÓŁ
W MUSZYNIE
na rok szkolny 2014/2015
Podstawa prawna:
- Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 lutego 2004r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych i szkół oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz. U. Nr 26 poz.232 z późn. zm).
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010r.w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz.U.Nr 97 poz. 624 )
- Decyzja Małopolskiego Kuratora Oświaty w Krakowie z dnia 03 lutego 2014r.
§ 1
- Rekrutacja do Powiatowego Zespołu Szkół w Muszynie w roku szkolnym 2014/2015 odbywa się systemem rekrutacji elektronicznej.
§ 2
Szkolna Komisja Rekrutacyjno – Kwalifikacyjna:
1. Przewodnicząca – mgr Mirosława Hadała
2. Sekretarz – Barbara Wietecha
3. Administrator – mgr Zenon Smyda
§ 3
1. Kandydaci do szkoły w okresie od 14 kwietnia do 25 czerwca 2014r. do godz. 1300.
- dokonują rejestracji w macierzystym gimnazjum w systemie elektronicznej rekrutacji wskazując według preferencji 3 wybrane przez siebie szkoły ( jeżeli preferujesz wybór naszej szkoły umieść jej nazwę na pierwszym miejscu),
- kandydaci z gimnazjum, które nie jest objęte systemem elektronicznym składają podanie w sekretariacie szkoły.
§ 4
1. Rekrutację przeprowadza się w następujących terminach :
4 lipca 2014 r. – podanie wyników postępowania kwalifikacyjnego do publicznej wiadomości w formie list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.
do 8 lipca 2014 r. godz. 12.00 – potwierdzanie woli podjęcia nauki w danej szkole przez kandydatów umieszczonych na listach zakwalifikowanych do przyjęcia, poprzez dostarczenie oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
10 lipca 2014 r. do godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości list kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.
od 11 lipca 2014 r. do 29 sierpnia 2014 r. – postępowanie uzupełniające.
2. Informacje o przyjęciach do szkoły udzielane są w sekretariacie szkoły od poniedziałku do piątku w godz. 1200-1500.
§ 5
Przyznawanie punktów w postępowaniu rekrutacyjnym.
1. Maksymalna liczba punktów do uzyskania w postępowaniu rekrutacyjnym za oceny z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych przedmiotów, a także za wyniki egzaminu przeprowadzonego w ostatnim roku nauki w gimnazjum oraz inne osiągnięcia punktów – 200 punktów, w tym:
- liczba punktów możliwych do uzyskania za egzamin przeprowadzony w ostatnim roku nauki w gimnazjum – 100 punktów,
- liczba punktów możliwych do uzyskania za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum z czterech przedmiotów – języka polskiego i trzech obowiązkowych przedmiotów wskazanych przez szkolną komisję rekrutacyjną oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione w świadectwie ukończenia gimnazjum – 100 punktów.
2. Wyniki egzaminu gimnazjalnego (zawarte w zaświadczeniu o szczegółowych wynikach egzaminu), wyrażone w skali procentowej dla zadań z zakresu następujących przedmiotów:
1) języka polskiego,
2) historii i wiedzy o społeczeństwie,
3) matematyki,
4) przedmiotów przyrodniczych: biologii, geografii, fizyki i chemii,
5) języka obcego nowożytnego na poziomie podstawowym, przeliczane są na punkty według zasady, iż z każdego zakresu można uzyskać maksymalnie 20 punktów, czyli jeden procent w każdym z zakresów odpowiada 0,2 punktu.
3. Oceny ze świadectwa ukończenia szkoły gimnazjalnej z języka polskiego i trzech wybranych obowiązkowych zajęć edukacyjnych – maksymalnie 80 punktów. Przy ustalaniu liczby punktów za oceny na świadectwie ukończenia gimnazjum stosujemy następujące przeliczenia:
- celujący – 20 punktów (4 przedmioty x 20 pkt = 80 pkt),
- bardzo dobry – 18 punktów,
- dobry – 15 punktów,
- dostateczny – 10 punktów,
- dopuszczający – 2 punkty.
4. Szczególne osiągnięcia ucznia – maksymalnie 20 punktów w tym:
a) ukończenie gimnazjum z wyróżnieniem – 5 punktów,
b) za udział w konkursach organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty w tym:
- laureat konkursu tematycznego o zasięgu ponadwojewódzkim – 12 punktów,
- laureat konkursu tematycznego o zasięgu wojewódzkim – 10 punktów,
- finalista konkursu o zasięgu ponadwojewódzkim – 10 punktów,
- finalista konkursu o zasięgu wojewódzkim – 8 punktów.
c) za osiągnięcia wpisane na świadectwie na świadectwie do 6 pkt. zgodnie z wykazem zawartym w załączniku nr 1 w tym:
- osiągnięcia w aktywności na rzecz innych ludzi (wolontariat, pożytek publiczny) – maksymalnie 3 punkty,
- osiągnięcia w aktywności na rzecz środowiska szkolnego – 1 punkt.
5. Listę konkursów organizowanych przez Małopolskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2013/2014 zawiera załącznik nr 2
6. Laureaci i finaliści ogólnopolskich olimpiad przedmiotowych oraz laureaci konkursów o zasięgu wojewódzkim i ponadwojewódzkim, których program obejmuje w całości lub poszerza treści podstawy programowej co najmniej z jednego przedmiotu, przyjmowani są do wybranej szkoły ponadgimnazjalnej niezależnie od kryteriów ustalonych w postępowaniu rekrutacyjnym.
7. Kandydatom do szkół ponadgimnazjalnych, zwolnionym z egzaminu gimnazjalnego, liczbę punktów uzyskanych z języka polskiego i trzech wybranych zajęć edukacyjnych do celów rekrutacyjnych mnoży się przez dwa.
8. Przedmioty brane pod uwagę przy rekrutacji do poszczególnych klas:
Liceum Ogólnokształcące:
a) Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: j. polski , j. angielski , geografia
– j. polski; j.angielski, geografia, drugi język obcy,
b) Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: biologia , chemia, j.angielski
– j. polski; biologia, chemia, j.angielski,
c) Do klasy z przedmiotami rozszerzonymi: matematyka, informatyka, fizyka
– j. polski; matematyka, fizyka, informatyka
Technikum:
a) Do klasy o specjalności technik żywienia i usług gastronomicznych
– j. polski , j.angielski, biologia, technika
b) Do klasy o specjalności technik obsługi turystycznej:
– j. polski , j.angielski, geografia, technika
§ 6
1. Pierwszeństwo w przyjęciu do szkoły przy równorzędnych wynikach w postępowaniu kwalifikacyjnym mają:
a) kandydaci posiadający orzeczenia z uprawnionej poradni psychologiczno-pedagogicznej w tym publicznej poradni specjalistycznej.
b) sieroty i wychowankowie domów dziecka, rodzinnych domów dziecka i rodzin zastępczych.
c) kandydaci o wyjątkowych zdolnościach, którzy mieli ustalony indywidualny program lub tok nauki.
§ 7
Do podania o przyjęcie do szkoły należy dołączyć:
1) świadectwo ukończenia gimnazjum;
2) zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego;
3) w przypadku kandydatów z wadami słuchu, wzroku, narządów ruchu i innymi schorzeniami orzeczenie kwalifikacyjne publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej;
4) zaświadczenie/zaświadczenia o uzyskaniu tytułu laureata lub finalisty konkursów, o których mowa w § 5 .
5) w przypadku ubiegania się o przyjęcie do szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym zawodzie.
§ 8
1. Dokumentami potwierdzającym wolę podjęcia nauki szkole są: oryginał świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginał zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego.
2. Do dokumentów, o których mowa w ust. 1, kandydat dołącza kartę informacyjną.
§ 9
1. Szkolna komisja rekrutacyjno – kwalifikacyjna ogłasza wyniki rekrutacji uwzględniając zasadę umieszczania kandydata na liście zgodnie z kolejnością uzyskanych punktów.
2. W postępowaniu rekrutacyjno – kwalifikacyjnym obowiązuje przestrzeganie zasady poufności (zgodnie z ustawą z dnia 14.XII.1982r.o ochronie tajemnicy państwowej i służbowej).
§ 10
1. Decyzja Szkolnej Komisji Rekrutacyjno – Kwalifikacyjnej jest ostateczna i nie może być zmieniona w trybie administracyjnym.
2. Kwestie sporne w sprawie rekrutacji rozstrzyga Dyrektor Szkoły, jedynie w trybie skargowym.
§ 11
Pozostałe zasady nieuregulowane niniejszym regulaminem określają obowiązujące przepisy prawa oświatowego.
§ 12
Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.